Také znáte tu hlášku „V pohoděěě, na to nám bude stačit tabulka v Excelu“? Realita však většinou už taková pohoda není, obzvláště pokud začne být dat hodně. Jakmile navíc stoupne i počet editorů databáze, nastává běžně onen zákeřný chaos. Co s tím? Může být vlastní webový systém správným firemním řešením nebo je lepší volit trnitou cestu?
Začalo to Excelem
Microsoft Excel stojí téměř u každého sběru firemních dat. Většinou má vše na starosti zdatný uživatel, která zvládá základní funkce tabulkového editoru a maximálním výkonem při tvorbě kontingenčních tabulek končí. Ať tak či onak Excel je na složitější firemní potřeby malý pán. U většího rozsahu shromažďovaných dat přichází na řadu Access, se kterým však už nejsou všichni kamarádi.
Logický posun k Accessu
Program skvělý k tvorbě menších databází má přesto své mouchy – jaké? První bolístkou je fakt, že s Accessem opravdu neumí každý. I tak má v řadě společností své zasloužené místo. Dokáže toho totiž mnohem více než Excel. Problém nastává u opravdu velkého množství dat, a při požadavků na rozdílná oprávnění uživatelů. Je to bohužel stále jednoduchý databázový systém, který na potřeby společností velmi často nestačí. Firmy proto většinou dospějí k tomu, že nezbývá hledat řešení ve webové aplikaci.
Výhra! Webová aplikace s uživatelskými účty
Proč výhra?
Shrňme si, co všechno webová aplikace firmě vyřeší:
Uvést všechny výhody a nevýhody v pár větách opravdu není možné. Každá společnost však své potřeby zná nejlépe a může si shrnout své dosavadní zkušenosti se sběrem dat a tabulkami.
Jak to máte a hlavně chcete mít řešené vy? Rádi se podíváme, co by šlo s Vašimi Excely udělat!