Stále častěji se u IT byznysu stává, že se klient a tvůrce webu či softwaru nikdy ani nepotkají – vadí to? Kolik kilometrů je pro vás maximální vzdálenost od realizátora zakázky? Stále vnímáte při spolupráci s dodavatelem hranice nebo patříte k těm, kteří věří, že moderní způsob práce hranic nezná?
Je jasné, že zrovna malíře firemních prostor si nebudete objednávat z druhého konce republiky. Ale jak je tomu u projektů, které fungují ve virtuálním světe? Vše má svá pro a proti včetně určitých rizik, avšak moderní svět plný komunikačních nástrojů nám umožňuje pracovat bez ohledu na vzdálenost, ba dokonce časový posun. Základem úspěchu jsou ale nastavená pravidla ze strany zadavatele i realizátora a dobré využití komunikačních prostředků.
Co je zásadní, aby vše klapalo?
A jak to je v praxi?
Z naší zkušenosti víme, že většinou záleží na prioritách a přístupu klienta. Není problém mít zákazníky 400 km daleko a přesto jim věnovat stejnou péči, která vede k úspěšné spolupráci bez průtahů a komunikačního šumu. Na druhé straně je poměrně častou ukázkou komunikační kalamita, přestože klient sídlí 5 km daleko a chce se osobně sejít vždy, když ho napadne změnit jedno slovo ve formuláři. Vezmeme-li to však kolem a kolem, dalo by se říci, že u projektů standardního rozsahu lze všechno naprosto s klidem řešit a realizovat na dálku. Z pohledu klienta se jedná i o značnou úsporu času a financí. Základem úspěchu je serióznost obou stran!
Jak to máte vy? Je vám jedno, zda web /software vzniká o blok vedle či za oceánem?